The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

portrait

Johan Kjellberg Jensen

Researcher

portrait

Natur på skolgården för lärande, hälsa och hållbarhet

Author

  • Hanna Andersson
  • Anna Ekblad
  • Amanda Gabriel
  • Sanna Ignell
  • Caroline Isaksson
  • Märit Jansson
  • Polly Jarman
  • Jenny Klingberg
  • Carolina Lindeblad
  • Ebba Lisberg Jensen
  • Pimkamol Mattsson
  • Fredrika Mårtensson
  • Allison L. Perrigo
  • Magnus Nyquist Malmsten
  • Anna Rosdal
  • Marja Roslund
  • Marlis Wullenkord

Editor

  • Anna S. Persson
  • Maria von Post
  • Johan Kjellberg Jensen

Summary, in Swedish

Gröna och artrika utemiljöer främjar barns och ungas välbefinnande och kunskap, bådegenom hälsofördelar kopplade till biologisk mångfald och genom att skapa förutsättningarför lek och lärande om natur och miljöfrågor. Skolgården skulle kunna bidra till allt detta,men är idag i hög grad en outnyttjad plats för biologisk mångfald och klimatanpassningav städer. I denna policy brief presenteras huvudsakliga motiv och möjliga åtgärder för attutveckla gröna miljöer och biologisk mångfald på skolgårdar och förskolegårdar.

Department/s

  • Centre for Environmental and Climate Science (CEC)
  • BECC: Biodiversity and Ecosystem services in a Changing Climate
  • Biodiversity and evolution
  • Biodiversity and Conservation Science
  • Evolutionary ecology
  • LU Profile Area: Nature-based future solutions
  • Environmental Psychology
  • Department of Architecture and Built Environment
  • Evolutionary ecology and infection biology
  • LTH Profile Area: Aerosols
  • LU Profile Area: Proactive Ageing
  • Botanical Garden

Publishing year

2024-04-29

Language

Swedish

Publication/Series

BECC Policy briefs

Document type

Report

Publisher

Centre for Environmental and Climate Research (CEC), Lund University

Topic

  • Pedagogy
  • Environmental Sciences

Status

Published

Report number

01

Research group

  • Biodiversity and Conservation Science
  • Environmental Psychology

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 978-91-987132-5-1
  • ISBN: 978-91-987132-4-4