![portrait](/sites/cec.lu.se/files/styles/lu_personal_page_desktop/public/2024-03/Johan_kjellberg_jensen_portrait.jpg.webp?h=f803f42f&itok=dD4f-Xst)
Johan Kjellberg Jensen
Researcher
![portrait](/sites/cec.lu.se/files/styles/lu_personal_page_desktop/public/2024-03/Johan_kjellberg_jensen_portrait.jpg.webp?h=f803f42f&itok=dD4f-Xst)
Natur på skolgården för lärande, hälsa och hållbarhet
Author
Editor
- Anna S. Persson
- Maria von Post
- Johan Kjellberg Jensen
Summary, in Swedish
Gröna och artrika utemiljöer främjar barns och ungas välbefinnande och kunskap, bådegenom hälsofördelar kopplade till biologisk mångfald och genom att skapa förutsättningarför lek och lärande om natur och miljöfrågor. Skolgården skulle kunna bidra till allt detta,men är idag i hög grad en outnyttjad plats för biologisk mångfald och klimatanpassningav städer. I denna policy brief presenteras huvudsakliga motiv och möjliga åtgärder för attutveckla gröna miljöer och biologisk mångfald på skolgårdar och förskolegårdar.
Department/s
- Centre for Environmental and Climate Science (CEC)
- BECC: Biodiversity and Ecosystem services in a Changing Climate
- Biodiversity and evolution
- Biodiversity and Conservation Science
- Evolutionary ecology
- LU Profile Area: Nature-based future solutions
- Environmental Psychology
- Department of Architecture and Built Environment
- Evolutionary ecology and infection biology
- LTH Profile Area: Aerosols
- LU Profile Area: Proactive Ageing
- Botanical Garden
Publishing year
2024-04-29
Language
Swedish
Publication/Series
BECC Policy briefs
Full text
- Available as PDF - 476 kB
- Download statistics
Document type
Report
Publisher
Centre for Environmental and Climate Research (CEC), Lund University
Topic
- Pedagogy
- Environmental Sciences
Status
Published
Report number
01
Research group
- Biodiversity and Conservation Science
- Environmental Psychology
ISBN/ISSN/Other
- ISBN: 978-91-987132-5-1
- ISBN: 978-91-987132-4-4