aug

LU Lands föreläsningsserie om funktionella landskap: Rewilding som ett sätt att gynna både klimat och biologisk mångfald

28 augusti 2024 08:30 till 09:30 | Föreläsning
Landskapsbild med skog i förgrunden och jordbruk i bakgrunden

Rewilding lyfts ibland som ett sätt att restaurera naturliga ekosystem och öka den biologiska mångfalden. Rewilding gynnar också vissa, ofta större, djurarter som spelar en nyckelroll i ekosystemen - vilket nu också visat sig kunna bidra till att motverka klimatförändringarna. Välkommen till en LU Land föreläsning med Jeppe A. Kristensen, universitetslektor vid Aarhus universitet i Danmark.

Om evenemanget

Plats:

Digitalt via Zoom (möteslänken skickas till registrerade deltagare dagen innan seminariet)

Målgrupp:

Forskare, samhällsaktörer och intresserad allmänhet

Språk:

Eventet hålls på svenska